Skip to main content

Lexus RX 270 luxury SUV



Lexus Malaysia has added another variant of the luxury SUV to their line-up with the latest Lexus RX 270. The new RX 270 highlights premium features, a stylish design, comfort and satisfactory performance in the form of a Sports Utility Vehicle befitting an individual’s active lifestyle. 

The an all-new 2.7-litre 4-cylinder DOHC 16-valve all-aluminium petrol engine boasts best-in-class refinement and is capable of generating 38 kW / 185 bhp at 5,800 rpm of power output with 252 Nm at 4,200 rpm of peak Torque. In addition, the powertrain is incorporated with a Dual VVT-i (continuously variable valve timing on both intake and exhaust ports) and Acoustic Control Induction System (ACIS) which alters the length of the intake pipe to improve torque delivery. Lexus’s in-house tests have proved that the RX 270 could dash from 0- 100km/h in 11.0 seconds and achieve a top speed of 200 km/h. Fuel consumption ratings held its own with a combined cycle of 10.2 kilometers per litre (9.8L/100 km), which is 8.5% better than the RX 350. Though the engine runs on a high compression ratio of 10:1, it is still suitable for both RON 91 or RON95 fuel types.
 
Mated with the 6-speed Super ECT with A.I. Shift automatic transmission, the RX 270 delivers power to the front wheels. The gearbox has been engineered to be the lightest and most compact in its class, with fast, smooth shifting and driver responsive shift control.

Popular posts from this blog

Perodua Ativa Body kit yang gempak!Ni baru Stylo..

  Inginkan Perodua Ativa anda nampak garang dan stylo?? Apakata lihat video di bawah, pasti anda inginkan Ativa anda tampak lebih menonjol dan hebat. Sememangnya Perodua Ativa lebih menyerlah kali ini dengan reka bentuk yang trendy, lebih moden dan canggih..tambah pula dengan bodykit yang gempak ini, pasti mata tertumpu pada kereta anda. Walaubagaimanapun bodykit sebegini susah untuk didapati kecuali Gear-up yang disediakan. Kata orang "Nak seribu daya, tak nak seribu dalih" ..sekarang banyak kedai accesories kereta yang menawarkan bodykit yang menarik dan ranggi.

Yamaha X-max 2023 Malaysia

  Yamaha X-Max versi Baru bakal dilancarkan pada tahun ini berdasarkan maklumat yang diterima daripada beberapa sumber. Pastinya ramai yang tertunggu-tunggu kehadiran versi baharu Yamaha X-Max. Dengan design yang serba baru berserta ciri-ciri yang ditambah baik, lampu depan yang lebih cun dan menawan, meter TFT, reka bentuk yang lebih slim dan mantap.

Perodua Alza baru 2022 mengancam!

  Perodua Alza kembali dengan wajah baru yang pasti mengujakan dan lebih padu daripada model sebelum ini. Penampilan Alza 2022 generasi baru akan hadir dengan 6 beg udara,  AEB , ASA, ACC, LKA dan banyak lagi feature yang mungkin akan ditambah baik.  Model baharu Alza mungkin menjadi pilihan terbaik untuk mereka yang inginkan keselesaan dengan ciri-ciri pemanduan yang canggih seperti yang terdapat pada model Ativa dan Myvi baharu.  Model baru Alza akan menggunakan platform Daihatsu New Global Architecure (DNGA) dengan konfigurasi pacuan roda hadapan..seperti juga toyota Avanza baharu. Pelancaran model ini mungkin akan diumumkan tidak lama lagi.