Skip to main content

Honda HRV vs Toyota C-HR


Toyata C-HR is now available for booking in Australia but not in Malaysia right now. After the success of Honda HRV (known as Vezel) in Japan, Toyota C-HR is going the be a new rival for Honda HRV and Mazda3 in SUV Segment. 



Looking throughout this new model, Toyota C-HR is the best and edgy-looking rival to the Honda HR-V and Mazda CX-3. Powered by a 1.2 litre turbocharged engine with 114 hp and 185 Nm of torque there, mated to either a six-speed manual gearbox or CVT automatic.


In japan Toyota C-HR offered with 1.8-litre petrol-electric hybrid and a 1.2-litre turbo petrol that already powers the Japanese/European market Auris.

Popular posts from this blog

Perodua Ativa Body kit yang gempak!Ni baru Stylo..

  Inginkan Perodua Ativa anda nampak garang dan stylo?? Apakata lihat video di bawah, pasti anda inginkan Ativa anda tampak lebih menonjol dan hebat. Sememangnya Perodua Ativa lebih menyerlah kali ini dengan reka bentuk yang trendy, lebih moden dan canggih..tambah pula dengan bodykit yang gempak ini, pasti mata tertumpu pada kereta anda. Walaubagaimanapun bodykit sebegini susah untuk didapati kecuali Gear-up yang disediakan. Kata orang "Nak seribu daya, tak nak seribu dalih" ..sekarang banyak kedai accesories kereta yang menawarkan bodykit yang menarik dan ranggi.

Yamaha X-max 2023 Malaysia

  Yamaha X-Max versi Baru bakal dilancarkan pada tahun ini berdasarkan maklumat yang diterima daripada beberapa sumber. Pastinya ramai yang tertunggu-tunggu kehadiran versi baharu Yamaha X-Max. Dengan design yang serba baru berserta ciri-ciri yang ditambah baik, lampu depan yang lebih cun dan menawan, meter TFT, reka bentuk yang lebih slim dan mantap.

Perodua Alza baru 2022 mengancam!

  Perodua Alza kembali dengan wajah baru yang pasti mengujakan dan lebih padu daripada model sebelum ini. Penampilan Alza 2022 generasi baru akan hadir dengan 6 beg udara,  AEB , ASA, ACC, LKA dan banyak lagi feature yang mungkin akan ditambah baik.  Model baharu Alza mungkin menjadi pilihan terbaik untuk mereka yang inginkan keselesaan dengan ciri-ciri pemanduan yang canggih seperti yang terdapat pada model Ativa dan Myvi baharu.  Model baru Alza akan menggunakan platform Daihatsu New Global Architecure (DNGA) dengan konfigurasi pacuan roda hadapan..seperti juga toyota Avanza baharu. Pelancaran model ini mungkin akan diumumkan tidak lama lagi.